Deca su svima važna! Zato je i Dobra Torba, pored predstavnika organizacija koje se bave društveno odgovornim poslovanjem i predstavnika biznis sektora, bila jedna od "učesnica" sastanka i konsultacija o društveno odgovornom poslovanju sa fokusom na decu koje je organizovao UNICEF Srbija.
Tim povodom popričali smo sa timom UNICEF Srbija koji nam je u kratkom intervjuu otkrio koji su glavni zaključci sastanka, zatim na koje sve načine UNICEF podržava socijalno preduzetništvo u zemljama širom sveta, ali i zašto su izabrali da kupe baš Dobru torbu za svoj događaj!
Socijalno preduzetništvo je deo društveno odgovornog poslovanja UNICEF-a
Društveno odgovorno poslovanje se u okviru UNICEF-a odnosi na napore usmerene ka pozitivnom menjanju poslovnog ponašanja i prakse u pogledu uticaja na decu u saradnji sa nizom aktera, koji obuhvataju kompanije, vladu, civilno društvo, decu i mlade.
UNICEF podržava socijalno preduzetništvo u svim domenima svog rada. Tako na primer, mnogi proizvodi koji se nalaze u našoj prodajnoj kolekciji, izrađeni su u okviru socijalnog preduzetništva u različitim zemljama širom sveta. Brojni proizvodi poput ručno izrađenih ukrasa, sveća, staklenih držaca za sveće i mirisnih štapića proizvedeni su u porodičnim manufakturama na Tajlandu od prirodnih materijala. Jedan od takvih proizvoda su i pokloni u vidu šolja za kafu, koji su proizvod razvojnog projekta na Tajlandu čiji je cilj iskorenjivanje trgovine opijumom, upotrebe droga, siromaštva na selu i drugih problema. Proizvodi poput ovog u isto vreme štite prirodu, tradiciju i baštinu ali i omogućavaju lokalnom stanovništvu da se osposobi za nove zanatske veštine i ostvaruje prihode.
U Bangladešu UNICEF podržava program ekonomskog osnaživanja i zapošljavanja žena. Program nastoji da osnaži žene sa sela i iz različitih ugroženih kategorija da se osamostale u obavljanju različitih kreativnih i stimulativnih aktivnosti, da ostvaruju prihode i omoguće sebi bolji život.
Deca su svima važna
Krajem septembra meseca održali smo konsultacije o društveno odgovornom poslovanju sa fokusom na decu, na kojima se učestvovali predstavnici vodećih biznis udruženja i organizacija koje se bave promocijom društveno odgovornog poslovanja u Srbiji: Smart kolektiv, AMCHAM, Privredna komora Srbije, Globalni dogovor UN, NALED, TELENOR, Forum poslovnih lidera, Unija poslodavaca Srbije, Društvo Srbije za odnose sa javnošću, Business Info Group i Udruženje banaka Srbije. Tom prilikom, učesnici su se složili da dečija prava treba da budu prioritet društveno odgovornog poslovanja i da filantropija više nije dovoljna. Cilj UNICEF-ove strategije u vezi sa društveno odgovornim poslovanjem je promovisanje obaveze kompanija da poštuju i podržavaju dečja prava na radnom mestu, na tržištu i u zajednici, kao i obaveze vlade da zaštiti i obezbedi ostvarivanje dečjih prava.
Dobra torba – model koji treba podržati
Odlučili smo da učesnicima sastanka poklonimo baš Dobru torbu zato što ima dodatnu vrednost. Pored toga što je kvalitetna i dobro urađena, ona pomaže zapošljavanje žena koje su u teškoj ekonomskoj situaciji. Pomoć ovim ženama u obezbeđivanju posla je i pomoć njihovim porodicama. Dobra torba je samo jedan od modela koji svakako treba podržati. Dobra torba je već postala svojevrsni brend i nama nije bilo teško napraviti ovaj izbor.
Mislimo da je jako važno da organizacije koje rade na promociji, sprovođenju i unapređenju određenih standarda poslovanja treba više i kvalitetnije da sarađuju kako bi osigurali da zajedno menjamo određene obrasce ponašanja. Samo tako možemo da osiguramo da svi akteri u društvu postanu odgovorniji u različitim domenima svog poslovanja.